بسمهتعالی
روابطعمومی مخابرات استان سمنان
* روابطعمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن
* روابطعمومی کار روبهرو شدن یک سازمان یا مؤسسه را با مخاطبانش ازطریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام میدهد که به منافع مشترکشان مربوط است.
* ساختن چهرهای مناسب از سازمان در میان مردم و مخاطبان اصلی سازمان یا شرکت و نیز مطرح کردن نام یا برند در بین این همه سازمان و شرکت که روزانه به تعداد آن افزوده میشود کاری است که تنها یک روابطعمومی حرفهای وآگاه از عهده آن بر میآید.
* روابطعمومی بدنبال سود دوطرفه است و مثل تبلیغات تنها به سود سازمان خود فکر نمیکند و در واقع روابطعمومی تلاش دارد تا با ارتباطی هدفمند و مؤثر ضمن برآوردن نیازهای سازمان خود در جهت شکلدهی صحیح به ارتباط مشتریان و سازمانش اقدام کند و از این طریق ارتباط مخاطبان با سازمان را تسهیل کند.
* روابطعمومی در حقیقت شبکه هوشیار، بانک اطلاعات، مغز متفکر سازمان و پل ارتباطی آن با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام با نگرشها، تمایلات، عادات و سلایق متفاوت است.
وظایف روابطعمومیها:
* سخنرانی در کنفرانسها
* کار با رسانه
* ارتباطات بحران
* اشتغال به امور اجتماعی
* ارتباط با کارکنان
* معرفی سازمان یا شرکت از طریق رسانهها، آگهیها، روزنامهها و....
اهم قلمرو کاری روابطعمومیها:
1- روابطعمومی مالی: عمدتاً اطلاعات گزارشگران تجاری را فراهم میکند.
2- روابطعمومی فرآورده: برای یک فرآورده ویژه یا خدمات (بجای استفاده از آگهی بازرگانی) شهرت بدست میآورد.
3- روابطعمومی بحران: به اتهامهای ناروا و اطلاعات نادرست پاسخ میدهد.
تفاوت روابطعمومی با تبلیغات:
- بزرگترین تفاوت در برنامهریزی میباشد.
- روابطعمومی برای بلندمدت برنامهریزی میکند ولی تبلیغات در کوهتاهترین زمان ممکن بدنبال نتیجه است.
- روابطعمومی با صبر و حوصله و اختصاص زمان به مشتریان برای فکر کردن و همین زمان برای شرکت در جلب رضایت هرچه بیشتر مشتری و ارائه خدمت بهتر (دائمی) کردن مشتریانش میباشد.
- امروزه مشتریمداری نه بعنوان یک شعار که بعنوان یک رکن اصلی در سودآوری و بقای سازمانها و شرکتها به موضوعی حیاتی تبدیل شده و بازگو کردن واقعیتهای سازمانها برای مشتریان و حد این شفافسازی دغدغه اصلی روابطعمومیها میباشد، چرا که آنجا که پای بازگو کردن اسرار سازمان در میان است میان حقوق مشتری و اسرار سازمان باید به بهترین نحو توازن برقرار کرد.
وظایف اصلی روابطعمومی:
1- اطلاعرسانی
2- تبلیغ و ترغیب
3- مشارکتجوئی
4- همگرائی و بهینهسازی امور
واحدهای مختلف روابطعمومی:
* واحد انتشارات
* واحد ارتباط با رسانه
* واحد تحریریه
* واحد پژوهش و برنامهریزی
* واحد آرشیو
* واحد ارتباطات مردمی
* واحد تبلیغات
* واحد سمعی و بصری